Blir lite som två inlägg i ett här.
Imorse gick jag med Maria till dagis, sen kom jag hem, åt jag frukost och såg på Vänner, sen framåt lunchtid ringde mamma och sa att jag skulle hämta Maria tidigare från dagis. 
Jag plockade ur diskmaskinen, vek lite kläder och tog ett bad vilket kändes otroligt bra och efter att jag hämtat Maria gick vi iväg till bussen för att ta den till stan. Väl där träffade vi mamma och efter en halvtimmes väntan kom Alisa med en vit buss från Stockholm. Hon har varit i Ryssland i 10 dagar tillsammans med pappa, Tanja och Phillip, så vi blev såklart jätteglada att se henne igen, tror Maria blev gladast faktiskt!
Vi gick till McDonalds och töjde ut våra magsäckar (okej, det där lät rätt äckligt), sedan gick vi omkring på Kappahl innan vi åkte hem. 
Och det var dagen för idag, Maria skulle prompt plocka blommor när vi väntade på bussen, se så stolt hon är!
 
Haha lovar att jag är lyckligare än jag ser ut.
Har varit så trött så har inte orkat blogga, men nu gör jag det och börjar med lördag.
I lördags var jag med Emmy, Adri och Elin hemma hos Elin, vi hade planerat att se på en film men istället pratade vi bort tiden totalt, jag var hungrig så Elin lagade mat åt mig (bästa myse jag har!) och dom åt kladdkaka med glass. Vi slutade kvällen med helt sjuka samtalsämnen som man bara kan ha med dom där nära vännerna och jag tänker inte ens ge en ledtråd om vad det handlade om, men jisses, normalt var det inte.
På lördagen åkte jag till biblioteket där jag läste/sov i en soffa tills jag tog bussen till Marcus. Eller rättare sagt det var iallafall dit jag skulle men glömde klicka på stoppknappen så hamnade på Bergvik istället, vilket på sätt och vis faktiskt var lyckat för vi skulle ändå dit. Hade inte tagit med bikini eftersom jag var säker på att det skulle regna, men hade väldigt fel och Marcus den optimistiska människan tyckte att det var en väldigt bra dag för att bada så väl på Bergvik fick jag den här fina bikinin köpt av honom. Och jag var inte alls inne i affären lika länge som han sa att jag var. Nope. Kanske. Näääää. Tacksam iallafall:)
Vi åkte till Skutberget med Filip och Alex, som verkade gå på nåt väldigt energigivande, och var där ett tag. Fast jag badade dock aldrig, räckte med att se Marcus frysa och tycker han det är kallt höjs min badkrukenivå med 5 levlear (hur stavar man det?) så vågade inte hoppa i. Och en geting bestämde sig för att ta en simmtur i min colaburk.
Räknade fel på busstiderna också så vi åkte till hamnen och kollade på båtar innan jag åkte hem, feta läbbiga spindlar inkluderades också på ett hörn där. Huh.
Måndagen var den lataste dagen jag haft på länge. Lämnade Maria på dagis sen kom jag hem och började titta på serien Vänner som Michelle tipsade om, blev totalt fast och låg i sängen över sju timmar och såg på avsnitt efter avsnitt nonstop. Och det var liksom det jag gjorde då. Hämtade Maria, lekte med henne någon timme, sen kom mamma hem och jag såg fyra avsnitt till av Vänner. Såg klart hela första säsongen idag, det är tio stycken och i första säsongen var det 24 avsnitt så de är väl ungefär så många det är i varje säsong. Serien tar ärligt talat över mitt liv lite just nu, och eftersom den pågick i 10 år så kommer jag ha något att sysselsätta mig med ett tag framöver.
Puh, nu har jag gått igenom 3 dagar! Så ha dä gött, så ska jag snart sova (aka ligga i sängen och kolla på Vänner). Hajdooo!
 

Kommentera

Publiceras ej