Haloo!
Har just kommit hem från huvudstaden, vi tog tåget dit igår och på bussen till tågstationen träffade jag Adri, så det blev att prata med henne under bussresan.
Väl på tåget somnade jag och när jag vaknade var jag hungrig, så jag drog i mig en KLÄMMIS, det är barnmat, jag vet, men det är någon konstig traditiongrej jag har när jag åker tåg... Äta nån sorts barnmat alltså, antagligen på grund av att det började när jag var väldigt liten.
Väl framme i Stockholm gick vi på McDonald's, sen drog vi iväg till Vasa-museet där jag råkade berätta för Maria (lillasyster på 4 år) att vi också kommer att dö, och jisses, nej, det blev hon inte glad över. Det slutade med att jag lovade att vi varken skulle dö, bli änglar eller växa upp, utan vi att skulle leva såhär för alltid. Vita lögner är behövliga ibland!
Efter det blev det Biologiska Museet där det fanns uppstoppade djur, meeen jag råkade somna på en bänk där istället för att kolla på djuren...
Sedan gick vi till Skansen och kollade på mer levande djur, dock njöt jag inte av vistelsen på djurparken lika mycket som jag brukar göra, jag var så otroligt trött så jag tillochmed drog i mig svart kaffe, vilket gjorde mig aningen piggare men jag var fortfarande trött. Efter några timmar bar det iväg mot hotellet, påvägen dit såg jag en Carlingsaffär där dom hade enorm rea, hittade en tröja med en haj på som jag spanat på i ett halvår men aldrig köpt den för den kostade 400 kr, men där fick jag den för endast 100 kr! Så efter det lilla köpet blev jag glad och hoppade hela vägen till hotellet, shopping får mig alltid på bra humör:3 (Lägger upp bild på tröjan i ett annat inlägg).
Vi vinkade av Alisa på Arlanda för hon har nu åkt över till Ryssland för att hälsa på pappa, och Per har kommit hem från Amerika och med sig hade han choklad till mig och leksaksplan till Maria.
På tågstationen såg vi en rosa ballonghäst uppe i taket, som ni kanske ser på sista bilden.
Det var det, bilresan hem var lång och varm, nu är jag trött och glad, ska nog bara ta det lugnt imorgon så att jag orkar med nästa vecka, ha dä gött!☆

Kommentera

Publiceras ej