Båda mina jobbkompanjoner var sjuka idag, så det blev att vara själv på jobbet. Tvättade akvareller på morgonen och eftersom det ändå inte fanns så mycket att göra så fick jag tid att leka med dom också, resultatet blev blommor, dödskallar och prickar.
Efter det blev det lunch och jag meddelade då Emmy att jag behövde en ligga-i-solen-och-.försöka-bli-brun-kompis så hon kom dit och vi solade, jag tvingade henne att skaffa instagram (@freshtrashcan) och vi hade lite allmänt snack om allt och alla och ingenting. Jag drog även ut henne i vattnet och lekte fotograf med mobilen, är nämligen en aning fotogalen. Särskilt när det gäller människor. Ja, jisses.
Det var en bra lunchrast, minst sagt, sen följde hon med in på museet där jag satt och jobbade med en skylt, för det är mycket roligare att jobba när man kan prata med någon om någonting samtidigt. 
Nu är jag hemma och har tagit en kalldusch, ätit en kall soppa som mamma gjort (supergod) och nu ligger jag nere i mitt svala rum i källaren och vägrar gå ut i solen igen, tror jag fått något av en liten värmechock eller något, känner nästan för att åka skidor. Okej nej, fy, hatar skidor, men lite kyligare får det gärna bli där ute. Det är tillochmed för varmt för att man ska kunna ligga och sola.
Nu ska jag kolla lite EF-grejor (saker inför mitt utbytesår, åker om 34 dagar så har lite resfeber), senare ikväll ska vi se filmen The sound of music. 
Ha dä gött, haj!
akvareller, bada, dödskalle, foto, färger, måla, skull, tjej, vatten,

Kommentera

Publiceras ej