Har vaktat min lilla tröllunge (även känd som min lillasyster under namnet Maria) större delen av dagen, vi åt mat hos farmor Berit sedan bestämde vi att det var perfekt badväder, så det blev att sticka hem för att ta med fika och handdukar, sedan tog jag Maria i vagnen och gick till Kungsnäs, där vi tillbringade några timmar i solen och vattnet. Tänkte att jag skulle låna mammas flipflops för jag har inga sådana skor själv, vilket senare visade sig vara en urusel idé för mina fötter har nu både blåsor och skavsår pga den där dumma plastgrejen som sitter mellan ens tår. Tur att jag tog plåster med mig iallafall, det gick åt!
Maria lekte slut på både mig och sig själv, just nu ligger hon och sover som en liten stock i soffan medan det ösregnar, mullrar och blixtrar där ute.
Det har varit jättemysigt, dock en aning för mycket energi från Marias sida, men den är använd till det yttersta nu, vi har fikat med bullar och festis, byggt sandslott, lekt i vattnet (hon lärde mig simma hundsim) och Maria vältrade sig i sanden så att hon såg ut som ett litet sandmonster tillslut.
På vägen hem såg vi en orm (eller snok vad vet jag, den ringlade och var ovanligt fet) och Maria sa att en såndär ska vi inte ha hemma. Hon vill ha en hamster, något jag lovat henne att skaffa när jag kommer tillbaka från England. Sedan såg vi en fet larv med en blå tagg där bak. 
Det var väl det, Maria slockande direkt när hon fått av sig badräkten, och bara så ni vet så är jag inte alls sådär blond som bilderna får det att se ut. Det är solen. Som lyser. Och Maria försöker att övertala mig att bada igen och jag är helt näääej och därav mina ansiktsuttryck.
Haha, ha dä gött!
 

Kommentera

Publiceras ej